Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji w naszej Polityce prywatności.

OK

Zapytaj o SM

Agencja Compass PR rozpoczęła realizację nowej kampanii zdrowotnej poświęconej stwardnieniu rozsianemu "Zapytaj o SM", której celem jest budowanie świadomości na temat stwardnienia rozsianego oraz zachęcenie pacjentów do inicjowania partnerskiej komunikacji z lekarzem na temat swojej choroby.  Inicjatywa kierowana jest do osób chorujących na SM i ma za zadanie wspierać je poprzez działania edukacyjne oraz motywować do aktywnego zarządzania życiem z chorobą.

Stwardnienie rozsiane (SM) to przewlekła choroba autoimmunologiczna ośrodkowego układu nerwowego (OUN). Szacuje się, że w Polsce na SM choruje ok. 50 tys. ludzi, z czego 80-85% z nich na początku diagnozowaną ma postać rzutowo-remisyjną (RRMS), a 15-20% pierwotnie postępującą. Istnieje także trzecia postać stwardnienia rozsianego – wtórnie postępująca (SPMS) – która następuje po postaci rzutowo-remisyjnej, jako kolejny etap w naturalnym przebiegu SM.

Jak wynika z badania przeprowadzonego w ramach kampanii „Zapytaj o SM”, zdecydowana większość osób chorujących na stwardnienie rozsiane (91%) uważa, że warto inicjować rozmowę z lekarzem na temat oczekiwań względem życia z chorobą i terapii. Spośród korzyści takiego podejścia pacjenci wybierali najczęściej: zdobycie wiedzy na temat radzenia sobie z przebiegiem i objawami SM (59%), a także możliwość dostosowania terapii do potrzeb pacjenta (53%) i współdecydowania z lekarzem o przebiegu terapii (45%). Głównymi powodami, przez które pacjenci mają problemy z zadawaniem pytań podczas wizyty u specjalisty są: poczucie braku zainteresowania lekarza wpływem choroby na życie zawodowe i prywatne (20%), postrzeganie pewnych aspektów choroby jako zbyt błahych do rozmowy z lekarzem (17%) oraz brak czasu na rozmowę podczas wizyty (16%).

Osoby z SM najbardziej chciałyby zachować jak najdłużej sprawność fizyczną oraz sprawność funkcji poznawczych. Bardzo ważny jest dla nich łatwy i wygodny dostęp do leczenia, a także możliwość stosowania leków skutecznych i wysoko skutecznych. Oceniając swój obecny proces leczenia, ponad połowa z nich (57%) uważa, że otrzymuje najlepszą terapię z dostępnych, dla 34% jest ona niewystarczająca.

Więcej informacji o kampanii i realizowanych działaniach na stronie www.zapytajosm.pl


Ostatnio dodane

Polskie Towarzystwo Onkologiczne klientem Compass PR
2023-09-28
Agencja Compass PR wygrała organizowany przez Polskie Towarzystwo Onkologiczne przetarg, na realizację cyklu spotkań edukacyjnych dla organizacji pacjentów „O przyszłości onkologii. Forum or
Szczepienia przeciw grypie refundowane
2023-08-31
Szczepienia przeciw grypie znalazły się na liście refundowanych leków dla wszystkich osób po 65 roku życia oraz dzieci i młodzieży do 18 r.ż. Compass PR odpowiada za komunikację w tym zakres
Wspieramy Fundację Carita
2023-07-01
Już po raz drugi będziemy wspierać Fundację Carita w działaniach komunikacyjnych związanych z Rajdem po Zdrowie.

Kontakt

ul. Chłodna 64 lok 223
00-872 Warszawa
Karolina Waligóra
500 088 365
Agnieszka Pawlikowska
515 315 332